En dålig beskrivning på rasta flätor.

ALOHA! Några st har frågat mig hur jag gjorde mina rastaflätor på bilden nedan;


Jag har försökt att visa så gott jag kunde och jag hoppas att ni förstår!




1
Jag brukar köpa domhär, kostar ca 35:- styck, börja med 5-6 st beroende på hur tjocka du vill att flätorna ska vara (jag gillar smala flätor)




2
Ta en slinga av håret från en förpackning,  hur lång flätat ska vara bestämmer du själv, det är bäst att man gör det i början innan du flätar så du inte slösar hår.




3
"Böj" slingan på mitten som på bilden.



4
Gör sedan som på bilden, börja nära hårbotten och inte för löst. Jag tog brunt hår för att man ska se lättare. Det bruka är altså "ditt" hår.




5
Sen är det bara att börja fläta som vanligt i början.



6
När du har kommit en bit är det bara att blanda ditt hår med löshåret och fläta som vanligt! På denhär bilden har jag inte gjort så snyggt men så att ni vet hur man göra bara.
Fläta så långt du vill ha och fläta ganska hårt, inte för hårt för då kommer din hårbotten att bli irreterad så lagom.

7
När du flätat klart en fläta så kan du använda en limpistol och limma längst ner och sedan ta vatten på fingrarna och trycka till det. Självklart ska det vara genomskinligt lim om du inte har svart hår.
Sen när du limmat så klipper du av håret som blivit över och gör det snyggt!


Detta tog för mig 2-3 dagar. Satt ioförsig inte hela dagarna då, men det tar några timmar! Jag satt ju och flätade migsjälv då, gjorde detta i Gambia också då var dom Sju st och flätade i ca 7 timmar. Men det beror ju helt och hållet på hur tjocka flätorna ska vara och hur långa.

Om du är EMO vilket jag inte hoppas så kan man ju använda knallrosa löshår och fläta in. (Rekommenderas inte)

Jag hoppas ni har fattat haha jag har försökt förklarat så gott jag kunde!
LYCKA TILL! :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

en liten fråga bara? hur länge kan man ha dom ? och tvättar man håret som vanligt ? och hur tar man ut dom ? :o

2009-10-22 @ 15:27:39
Postat av: Anonym

var köper man 'löshåret' ? :)

2009-10-22 @ 15:29:36
Postat av: erica

Man kan kopa haret tillexempel pa drottninggatan ; Tajmahal eller vad affaren heter sen i brommaplan ocksa. Alla harbutiker typ :)

2009-10-23 @ 16:37:43
URL: http://ericabringmyr.blogg.se/
Postat av: Erica

Ja man tvattar det som vanligt, men ganska noga.

Hur man tar ut dom sa e det bara att klippa dar ditt riktiga har slutar sa att man inte behover flata onodigt mycket. Sen e det bara att flata upp det igen:)

2009-10-23 @ 16:39:58
URL: http://ericabringmyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0